CO.LABORATIONS | Partnerships in Media and Culture

Agenda

11 - 14 February 2019
Drift, Utrecht

Meld je aan voor de workshop ‘Effectief inzetten van peer feedback bij schrijfwerk van studenten’

Maak je gebruik van peer feedback in je cursus en wil je weten hoe je dit effectiever kunt inzetten? Of heb je plannen om met peer feedback te gaan werken, maar weet je niet precies hoe? Meld je dan aan voor deze workshop.

 

Een aantal opleidingen van Geesteswetenschappen participeert in  een project dat als doel heeft studenten beter te leren schrijven. Uit onderzoek weten we dat – mits  je het op een goede manier inzet – peer feedback hieraan kan bijdragen.

 

In deze workshop laten we zien wat, vanuit wetenschappelijke inzichten, effectieve manieren zijn om peer feedback in te zetten in je cursus (of bij afstuderen). Met elkaar kijken we kritisch naar voorbeelden van instructies voor peer feedback en naar manieren om studenten hun schrijfwerk te laten reviseren op basis van de feedback. Ook geven we tips voor het strak organiseren van peer feedback, zodat het haalbaar is binnen je cursus en het jou als docent niet te zwaar belast.

Je eindigt de workshop met het opstellen van een plan voor je cursus. Dit kan ook een aanscherping zijn van wat je al deed. Ook wanneer je al gebruik maakt van tools als Revisely of Peergrade is de workshop nuttig, je leert dan hoe je deze systemen op een effectieve manier kunt inrichten.

 

De workshops vinden plaats op:

Maandag 11 februari           13.15-14.45             Drift 25, 1.05

Donderdag 14 februari        09.15-10.45             Drift 23, 1.04

 

Aanmelden kan bij Claudy Oomen. Stuur een mail naar c.c.e.oomen@uu.nl en vermeld erbij voor welke datum je je aanmeldt. De workshop gaat door bij 8 of meer aanmeldingen, per workshop zijn er maximaal 16 plaatsen. Bij aanmelding nemen we contact met je op. De workshop wordt gegeven door Claudy Oomen en Lindy Wijsman van Onderwijsadvies & Training.